Kurz C/C++ VI. 3D grafika: OpenGL je pre teba vhodný, ak máš bohaté skúsenosti s programovaním v C/C++. Absolvoval si kurz C/C++ V. STL algoritmy. Naučíme ťa kresliť geometrické objekty, bitové mapy, fonty a obrázky. Transformovať a pracovať s farbou a osvetlením bude pre teba hračka. Zvládneš využívať miešanie farieb a mapovať textúry. Ako absolvent kurzu C/C++ VI. 3D grafika: OpenGL zvládneš evulátory a NURBS. Teselátory a kvadriky, či buffery a shadery ovládneš s ľahkosťou.
Zdieľaj kurz a získaj zľavu
v hodnote 5 €
Základy kreslenia
Popis bodov, priamok a polygónov
Základná správa stavov
Zobrazenie bodov, priamok a polygónov
Normálové vektory
Pole vrcholov („vertex buffers“)
Pole vrcholov v objektoch bufferov
Skupiny atribútov
Rady pre vytváranie polygonálnych modelov povrchov
Prehľad: Analógia s fotoaparátom
Pohľadové a modelovacie transformácie
Projekčné transformácie
Zobrazovacie transformácie
Problémy s transformáciami
Manipulácia so zásobníkom matíc
Prídavné orezové roviny
Príklady kompozície niekoľkých transformácií
Inverzné transformácie
Vnímanie farieb
Počítačová farba
Mód RGBA verzus indexovaná farba
Určenie farby a modelu tieňovania
Ako odstrániť skryté povrchy
Osvetlenie v reálnom svete a v OpenGL
Jednoduchý príklad: Generovanie osvetlenej gule
Vytváranie zdrojov svetla
Výber modelov osvetlenia
Definícia materiálových vlastností
Matematika osvetlenia
Osvetlenie v móde indexovanej farby
Miešanie farieb
Antialiasing
Hmla
Parametre bodu
Posun polygónu
Prečo používať zobrazovacie zoznamy?
Príklad použitia zobrazovacieho zoznamu
Filozofia dizajnu zobrazovacích zoznamov
Vytvorenie a prevedenie zobrazovacieho zoznamu
Vykonávanie viacnásobných zobrazovacích zoznamov
Obsluha stavových premenných v zobrazovacích zoznamoch
Bitové mapy a fonty
Obrázky
Pipeline pre spracovanie obrázkov
Čítanie a kreslenie pixelových pravouhlých oblastí
Tipy pre zlepšenie výkonu renderovania pixelov
Špeciálne funkcie na spracovanie obrázkov
Prehľad a príklad
Zadanie textúry
Filtrovanie
Objekty textúr
Textúrovacie funkcie
Priraďovanie súradníc textúr
Automatické generovanie súradníc textúr
Multitextúrovanie
Funkcia kombinujúca textúry
Aplikácia sekundárnej farby pre textúrovanie
Zásobník matíc textúr
Textúry hĺbky
Buffery a ich použitie
Testovanie a operácie s fragmentmi
Akumulačný buffer
Teselácia polygónov
Kvadriky: Renderovanie gulí, valcov a diskov
Predpoklady
Evaluátory
Rozhranie GLU NURBS
Prečo OpenGL 2.0?
Bodové sprity
OpenGL pipeline a shadery
Používanie shaderov GLSL
GLSL
Tvorba shaderov pomocou GLSL
Prístup k textúram v shaderoch
V cene kurzu sú zahrnuté učebné elektronické materiály, elektronická príručka spolu s certifikátom a drobným občerstvením.
Možnosti platby:
Pri denných, večerných aj víkendových kurzoch sú 2 prestávky po 10-15 minút.
Kurzy sa realizujú na kvalitných notebookoch značiek Asus, Lenovo a HP.
spokojných klientov
odučených hodín
skúsených lektorov
prezenčných kurzov
online kurzov